Z pewnością niejeden z nas przeglądając zdjęcia celebrytów czy znajomych pomyślał o tym, że założenie aktywnego profilu w tym serwisie to całkiem niezły pomysł. Moglibyśmy dzielić się wrażeniami i wspomnieniami z przyjaciółmi, a może także stać się inspiracja dla zupełnie obcych ludzi. Co jednak zrobić, kiedy nie chcemy stać się jednym z kont prezentujących urywki z życia? Jak odnaleźć własny styl i sprawić, by publikowane przez nas treści znalazły odbiorców?
Co tworzyć?
Najlepszym punktem wyjścia będzie dla nas zastanowienie się, w jakim stylu chcielibyśmy tworzyć. To pozwoli nam wejść do jednej z Instagramach społeczności – a jest ich naprawdę sporo. Profile poświęcone samochodom, podróżom, kulinariom, rekreacji, psychologii, zdrowemu stylowi życia, filmom, książkom – z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Dzięki temu będziemy mogli ustalić względnie spójny system zdjęć i opublikowanych materiałów, a być może nawet wejść w interakcje z innymi twórcami – pomoże nam to w zawiązaniu znajomości, które mogą w przyszłości zaowocować dłuższą przyjaźnią.
Kiedy już znajdziemy naszą niszę, możemy zabrać się do robienia zdjęć w odpowiednim stylu i tworzeniu pasujących do fasonu opisów. Warto przy tym pamiętać o tym, że odbiorcy nie lubią chaosu – jeśli interesuje nas kilka tematów, lepiej założyć nowe konto, na którym będziemy publikować „coś z zupełnie innej beczki”. Będzie wyglądało to bardziej przejrzyście i estetycznie, jeśli obok zdjęcia naszego samochodu odbiorcy nie znajdą najnowszego obiadu, który postanowiliśmy uwiecznić podczas ostatniej wizyty w eleganckiej restauracji. Harmonia i spójność są szczególnie ważne – jeśli wiec zakładamy konto poświęcone książkom, staramy się, by każdy materiał jakoś współgrał z motywem przewodnim – a także, by został obrobiony w tym samym programie graficznym i z tym samym filtrem. Taka spójność będzie cieszyła oko i korzystnie wpłynie na nasz odbiór.
Samochody, rośliny czy może podróże?
Pól, na których możemy zacząć działać jest naprawdę sporo. Jeśli interesuje nas na przykład joga i ćwiczenia na świeżym powietrzu, możemy założyć konto poświęcone właśnie tej tematyce – bez trudu znajdziemy zarówno odbiorców, jak i ludzi, których interesują podobne tematy. Fani turystyki, sportów, wojskowości, żartów – każdy z nich bez trudu odnajdzie na Instagramie swoją nisze, a także materiały, które idealnie wpasowywać będą się w jego gust. Nie musimy jednak wstawiać zdjęć – równie dobrze przyjmą się grafiki czy kolaże, które możemy stworzyć w programach graficznych. Możemy również podejrzeć u innych twórców, co obecnie jest najpopularniejszym trendem – czy uwagą i zainteresowaniem cieszy się joga na dachach budynków? A może relacje z pierwszej ręki już po ćwiczeniach? Może dobrym wyjściem będzie też prezentacja sprzętu, z jakiego korzystamy? Dzięki takim wskazówkom łatwej będzie nam się wybić i dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Może również pomóc nam w przyszłości – niewykluczone, że zgłasza się do nas producenci mat do jogi, gotowi zaoferować nam wynagrodzenie za promowanie ich sprzętu na zdjęciach czy relacjach.