To jedna z tych cech, które bez wątpienia warto posiadać. Pozwala nam na wykonywanie naszych obowiązków szybko i sprawnie, podnosi naszą wartość jako pracownika i pozwala na zarobienie większej ilości pieniędzy – a więc również na bardziej komfortowe życie. Jak jednak stać się bardziej produktywnym? O tym przeczytacie w dzisiejszym artykule!
Zwiększ swoją produktywność
- Nie lekceważ planowania – pomoże ci to w odpowiednim rozłożeniu zadań, będziesz też wiedział, kiedy masz się czym zająć. Ułatwia to życie zwłaszcza, kiedy mamy dużo rzeczy do zrobienia – będziemy wiedzieli, jak rozłożyć prace na poszczególne dni, aby wszystko było wykonane na czas
- Wyeliminuj rozpraszacze – odłóż telefon, wyłącz Internet, nie słuchaj podcastu, na którym musisz się wyjątkowo skupić – to wszystko będzie odwracać twoją uwagę. Przez to nie będziesz tak produktywny, jak mógłbyś być – i jednocześnie wszystkie powierzone zadania będziesz wykonywał dłużej, co może wpłynąć negatywnie na twoja samoocenę.
- Pamiętaj o przerwach – nie pracuj non stop – to wpłynie negatywnie na twoją produktywność. Pamiętaj, że mózg, aby pracować dobrze, musi odpoczywać – podobnie jak reszta twojego ciała. Nie przeciążaj się i daj sobie czas – kiedy odpoczywasz, nie marnujesz czasu tylko pozwalasz sobie na niezbędną regenerację!
- Skup się na jednym zadaniu – wykonuj jedno zadanie w czasie na nie przeznaczonym – nie stosuj multitaskingu, który na dłuższą metę tylko cię spowolni. Będziesz skoncentrowany na jednym projekcie lub poleceniu, i skierujesz na niego całą swoją energię – nie będziesz myślał o innych i unikniesz niepotrzebnego rozpraszania
- Nie bierz zbyt wiele na siebie – jeśli zaplanujesz sobie, że jednego dnia pójdziesz pobiegać, posprzątasz cały dom, skończysz trzy projekty i przeczytasz książkę to z pewnością po zapisaniu od razu poczujesz przytłoczenie i przygnębienie. Tak wielka ilość zadań z pewnością cię nie zachęci – a wręcz przeciwnie. Spójrz obiektywnie i z dystansu na swoje możliwości i do tego dopasuj ilość zadań danego dnia – pamiętaj też, że to nic złego, jeśli nie dasz rady każdego dnia wyrobić 100% normy! Nie czyni to z ciebie mniej wartościowej osoby!
- Ustal priorytety – ustal, które zadania są ważniejsze od innych i którymi powinieneś zająć się w pierwszej kolejności – pozwoli ci to na zaplanowanie i ustalenie kolejności wykonywanych zajęć. Jeśli tak rozłożysz swoje obowiązki, unikniesz sytuacji, kiedy na naprawdę ważne zadanie zostanie za mało czasu – a to będzie przydatne w każdej strefie życia
- Zasada 2 minut – polega na tym, że jeśli wiesz, że dana czynność nie zajmie ci dłużej, niż 2 minuty zrób ją teraz – nie odkładaj na później. Sprawi to, że unikniesz nakładania się jednej sprawy na drugą i będziesz miał poczucie, że cały czas działasz – a to wpłynie pozytywnie na twój odbiór sytuacji