Serwis ten to idealne miejsce do dzielenia się swoimi zainteresowaniami, do znalezienia podobnych do na ludzi i stworzenia miejsca, gdzie będziemy mogli swobodnie rozwijać nasze pasje. Jest to jednocześnie przestrzeń, w której możemy działać zarobkowo wciąż robiąc to, co kochamy najbardziej. Jak się jednak do tego zabrać?
Dla kogo to dobry pomysł?
Ta opcja z pewnością sprawdzi się dla firm małych rękodzielników i osób, które zawodowe zajmują się marketingiem. Osoby, które zajmują się tworzeniem biżuterii, świec sojowych, maja małe wytwórnie ceramiki albo tworzą ozdoby z żywicy – Instagram będzie dla nich idealnym miejscem. Wystarczy, że założą profil biznesowy, wstawią estetyczne zdjęcia prezentujące ich produkt, dodadzą odpowiedni opis i hasztagi – dzięki temu zostaną bez trudu znalezieni przed zainteresowanych odbiorców. Będzie to nieporównywalnie łatwiejsze niż wydawanie wielu tysięcy na reklamę czy promocję oraz otworzy nowe możliwości dla tych z twórców, którzy do tej pory działali tylko na lokalnych rynkach. Kupujący w poszukiwaniu niebanalnych prezentów świątecznych czy urodzinowych, dodatków do nowego domu albo po prostu estetycznych ozdób coraz częściej ściągają właśnie po tą aplikację – zdają sobie sprawę, ze znajdą tu sprzedawców naprawdę oddanych swojej pacy i z tworzący z pasji, oraz dbających o to, by ich dzieła była jak najlepiej wykonane.
Jak się za to zabrać?
Na pewno pierwszym krokiem powinno być dla nas wybranie opcji na Instagramie – musimy zamiast konta prywatnego zdecydować się na biznesowe, czy też służbowe. Otworzy nam to nowe możliwości, które na tradycyjnym koncie byłyby niedostępne. Po przełączeniu na konto profesjonalne musimy wybrać te kategorie, które najlepiej będą opisywały prowadzona przez nas działalność – a następnie kliknąć przycisk Firma. Kiedy już to zrobimy, pozostanie nam uzupełnienie danych o naszej działalności – i gotowe, nasze konto służbowe jest już aktywne. Możesz również połączyć konto służbowe z twoim profilem na Facebooku – po wybraniu takiej opcji znajdziesz szczegółową instrukcję.
Co dzięki temu zyskasz?
Z pewnością ułatwi to prowadzenie biznesu tobie, a twoim potencjalnym klientom zakupy oraz kontakt. Bez trudu znajdą w opisie twój numer telefonu, linki do strony oraz e – mail, będą wiec mogli bez przeszkód pozwolić sobie na połączenie z nami. Dodatkową zaletą są statystyki – dowiesz się, jak wiele osób miesięcznie przegląda twój profil, jaki procent nich coś kupuje a jaki jest twoimi obserwatorami. Dodatkowo poznasz ich wiek oraz płeć, co pomoże ci w zaplanowaniu przeszłych treści. Posiadanie konta biznesowego pozwoli ci również na skorzystanie z płatnych opcji reklamowych, co pomoże w wypromowaniu twojego konta w instagramowej społeczności, a w przyszłości przyniesie większe zyski.
Jak widać, Instagram to nie tylko miejsce, gdzie możemy zobaczyć ładne obrazki czy śmieszne filmiki – możemy tam również zarabiać. Pozwala ono na rozkręcenie swojego biznesu, zaplanowanie przyszłej działalności oraz przetestowanie różnorakich narzędzi czy strategii marketingowych. Jeśli wiec do tej pory wahałeś się, czy opłaca się zakładać takie konto – wiesz już, że bez wątpienia warto!