To jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych. Wzbudza ogromne zainteresowanie wszystkich użytkowników – zarówno tych, którzy publikują treści jaki i tych, którzy tylko je oglądają. Gromadzi wielkie ilości danych, kreuje trendy i promuje influencerów – ale czym właściwie jest Instagram i jak możemy zacząć na nim działać?
Co to w sumie jest?
Instagram to platforma społecznościowa należąca do koncernu Meta, którego założycielem i właścicielem jest miliarder Elon Musk, znany jako przedsiębiorca, którego zakład zajmuje się produkcja samochodów elektrycznych Tesla. Ten serwis społecznościowy pozwala na publikowanie zdjęć, filmów oraz grafik a od niedawna także tzw. „rolek” – a wszystko to w bardzo prosty sposób. Jest to prężnie rozwijająca się platforma, która z roku na rok zdobywa coraz większa popularność- obecnie ma 500 milionów aktywnych użytkowników dziennie, a ponad 2 miliardy miesięczne. Liczby te świadczą o tym, jak wielką przyjemność czerpiemy z oglądania w Internecie interesujących nas treści – szacuje się, że ponad 60% użytkowników loguje się na Instagrama codziennie, po to by zobaczyć nowe zdjęcie ulubionej gwiazdy czy psa koleżanki. Nie jest to jednak wszystko, co portal ma do zaoferowania.
Co możemy na nim zaobserwować?
W serwisie możemy znaleźć zdjęcia absolutnie wszystkiego (pod warunkiem, że publikowane treści nie naruszając zasad polityki prywatności Instagrama) – mamy wiec do czynienia z filmikami przedstawiającymi koty, rolkami z ogniska z przyjaciółmi, fotografiami przedstawiającymi papugi, chomiki czy psy – wszystko, co tylko możemy chcieć oglądać. Aktorzy, celebryci czy sportowcy – wszyscy oni mają swoje profile, co sprawia, że możemy być na bieżąco z ich dokonaniami czy wydarzeniami w życiu – oczywiście pod warunkiem, że zdecydują się nimi podzielić. Znajdziemy również fanów kulinariów, książek czy samochodów – dla nich wszystkich znajdzie się miejsce. Instagram to jednak również przestrzeń dla twórców – szczególnie takich, którzy nie są szefami wielkich firm czy koncernów. Sklepiki z rękodziełem, producenci ubrań z autorskimi pomysłami na nadruk, produkty dedykowane dla specjalnych kręgów odbiorców – wszystko to znajdziemy na Instagramie, wystarczy wpisać odpowiedni hasztag w wyszukiwarkę.
Jak działa to cudo?
Największa część użytkowników korzysta z Instagrama za pomocą aplikacji, która jest bardzo przejrzysta i intuicyjna. Podobnie jak w większości pozostałych profili musimy najpierw utworzyć swoje konto – wybrać login, hasło i nazwę użytkownika. Następnie wprowadzamy dodatki takie jak opis, zdjęcie profilowe czy nasze zainteresowania. Oczywiście nie musimy robić tego wszystkiego – dane te jednak sprawią, że naszym znajomym czy po prostu osobom zainteresowanym publikowanymi przez nas treściami łatwiej będzie znaleźć nas i zaobserwować. Następnie wchodzimy w wyszukiwarkę i znajdujemy oraz lajkujemy interesujące nas treści – warto to zrobić, ponieważ aplikacja szybko się uczy i przy następnym wejściu będzie pokazywała nam tylko te wyniki, które okażą się zbieżne z naszymi wcześniejszymi wyszukiwanymi. Konta, które specjalnie nas zainteresują możemy zaobserwować – dzięki temu publikowane na nich zdjęcia będą pokazywały się na naszych tablicach, co da nam do nich szybszy dostęp.
To jednak tylko część z wielu pozostałych korzyści i zalet, jakie serwis ma nam do zaoferowania. Nie jest to więc ostatni post z serii Instagramowej – a następne pojawią się już wkrótce!