Instagram – bożyszcze Influencerów

Udostępnij

Facebook
Twitter
LinkedIn
Często przeglądasz social media? Lubisz estetycznie i zabawne obrazki? Bez trudu znajdziesz je w tej aplikacji - Instagram to obecnie najpopularniejszy zabijacz czasu. Przekonaj się więc, jak działa ta najbardziej lubiana platforma.

Co znajdziesz w artykule

To jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych. Wzbudza ogromne zainteresowanie wszystkich użytkowników – zarówno tych, którzy publikują treści jaki i tych, którzy tylko je oglądają. Gromadzi wielkie ilości danych, kreuje trendy i promuje influencerów – ale czym właściwie jest Instagram i jak możemy zacząć na nim działać?

Co to w sumie jest?

Instagram to platforma społecznościowa należąca do koncernu Meta, którego założycielem i właścicielem jest miliarder Elon Musk, znany jako przedsiębiorca, którego zakład zajmuje się produkcja samochodów elektrycznych Tesla. Ten serwis społecznościowy pozwala na publikowanie zdjęć, filmów oraz grafik a od niedawna także tzw. „rolek” – a wszystko to w bardzo prosty sposób. Jest to prężnie rozwijająca się platforma, która z roku na rok zdobywa coraz większa popularność- obecnie ma 500 milionów aktywnych użytkowników dziennie, a ponad 2 miliardy miesięczne. Liczby te świadczą o tym, jak wielką przyjemność czerpiemy z oglądania w Internecie interesujących nas treści – szacuje się, że ponad 60% użytkowników loguje się na Instagrama codziennie, po to by zobaczyć nowe zdjęcie ulubionej gwiazdy czy psa koleżanki. Nie jest to jednak wszystko, co portal ma do zaoferowania.

https://unsplash.com/photos/KWZa42a1kds

Co możemy na nim zaobserwować?

W serwisie możemy znaleźć zdjęcia absolutnie wszystkiego (pod warunkiem, że publikowane treści nie naruszając zasad polityki prywatności Instagrama) – mamy wiec do czynienia z filmikami przedstawiającymi koty, rolkami z ogniska z przyjaciółmi, fotografiami przedstawiającymi papugi, chomiki czy psy – wszystko, co tylko możemy chcieć oglądać. Aktorzy, celebryci czy sportowcy – wszyscy oni mają swoje profile, co sprawia, że możemy być na bieżąco z ich dokonaniami czy wydarzeniami w życiu – oczywiście pod warunkiem, że zdecydują się nimi podzielić. Znajdziemy również fanów kulinariów, książek czy samochodów – dla nich wszystkich znajdzie się miejsce. Instagram to jednak również przestrzeń dla twórców – szczególnie takich, którzy nie są szefami wielkich firm czy koncernów. Sklepiki z rękodziełem, producenci ubrań z autorskimi pomysłami na nadruk, produkty dedykowane dla specjalnych kręgów odbiorców – wszystko to znajdziemy na Instagramie, wystarczy wpisać odpowiedni hasztag w wyszukiwarkę.

Jak działa to cudo?

Największa część użytkowników korzysta z Instagrama za pomocą aplikacji, która jest bardzo przejrzysta i intuicyjna. Podobnie jak w większości pozostałych profili musimy najpierw utworzyć swoje konto – wybrać login, hasło i nazwę użytkownika. Następnie wprowadzamy dodatki takie jak opis, zdjęcie profilowe czy nasze zainteresowania. Oczywiście nie musimy robić tego wszystkiego – dane te jednak sprawią, że naszym znajomym czy po prostu osobom zainteresowanym publikowanymi przez nas treściami łatwiej będzie znaleźć nas i zaobserwować. Następnie wchodzimy w wyszukiwarkę i znajdujemy oraz lajkujemy interesujące nas treści – warto to zrobić, ponieważ aplikacja szybko się uczy i przy następnym wejściu będzie pokazywała nam tylko te wyniki, które okażą się zbieżne z naszymi wcześniejszymi wyszukiwanymi. Konta, które specjalnie nas zainteresują możemy zaobserwować – dzięki temu publikowane na nich zdjęcia będą pokazywały się na naszych tablicach, co da nam do nich szybszy dostęp.

https://unsplash.com/photos/CiSizRTO8U8

To jednak tylko część z wielu pozostałych korzyści i zalet, jakie serwis ma nam do zaoferowania. Nie jest to więc ostatni post z serii Instagramowej – a następne pojawią się już wkrótce!

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły

Więcej artykułów