Obecnie Instagram oferuje nam możliwość nie tylko publikacji zdjęć, ale również innych materiałów, którymi możemy zainteresować odbiorców. Mamy więc do wyboru: rolki, filmiki, publikacje muzyki i grafiki, a także prezentację bieżących wydarzeń na Insta story. Taki natłok narzędzi sprawia, że możemy nieco zagubić się w ich gąszczu – jak zatem korzystać z nich poprawnie i właściwie?
Co mamy do wyboru?
- Posty – to najbardziej tradycyjna z możliwych form publikacji. Wstawiamy zdjęcie, dopisujemy tekst, dodajemy hasztagi i już – nasz materiał jest gotowy do publikacji. Należy jednak pamiętać, że nie musimy ograniczać się do zdjęć – zamiast nich równie dobrze sprawdzą nam się grafiki, czy to te wykonane w Photoshopie czy w Canvie. Warto też czasami właśnie nimi przeplatać fotografie – doda to efektu świeżości i sprawi, że nasz profil nie stanie się nudny i przewidywalny.
- Film – to również jedna z podstawowych funkcji – Instagram daje możliwość nagrywania krótkich filmików, a następnie umieszczania ich na swoim profilu. Ta opcja dobrze sprawdzi się w wypadku, kiedy chcemy odbiorcom przybliżyć takie tematy jak produkcja danego sprzętu lub relację z wycieczki.
- Rolka – to stosunkowo nowe narzędzie, wprowadzone na fali popularności aplikacji Tik Tok – pozwala na zamieszczenie krótkiego, najczęściej kilkunastosekundowego filmiku, który jednak nie musi być filmem w typowym rozumieniu tego słowa – może to być sekwencja nachodzących na siebie i spójnych estetycznie obrazków, kolaży czy tekstu – a wszystko to do muzyki, która możemy pobrać wprost z aplikacji. Jest to obecnie bardzo popularne medium oraz lubiane również przez algorytm Instagrama – jeśli więc chcemy szybko zdobyć popularność, powinniśmy korzystać z niego jak najczęściej.
- Insta story – to również wynalazek zaczerpnięty z innej aplikacji – Snapchata. Pozwala na nagrywanie krótkich relacji, które, jeśli nie zostaną zapisane, znikają z profilu udostepniającego po 24 godzinach. Mogą to być zarówno które relacje z naszego życia, jak i screeny czy linki do rzeczy, które uznaliśmy za zabawne lub interesujące
Do czego wykorzystać?
Narzędzia te najlepiej funkcjonują, jeśli korzystamy z nich jednocześnie, nie ignorując przy tym żadnego. Jeśli jednak dopiero zaczynamy przygodę z Instagramem, powinniśmy najpierw sięgnąć po zwyczajne posty oraz Insta story. Te opcje są najprostsze i najbardziej intuicyjne – od razu po wejściu na Instagrama będziemy wiedzieli, jak zabrać się do pracy. Są one również najpopularniejszej i najchętniej oglądane – łatwej będzie nam wiec nalazłeś odbiorców. Filmiki są już bardziej wymagające, choćby ze względu na dodatkowy czas, jaki musimy poświęcić na obróbkę materiału – mimo to często są bardzo opłacalnym wyjściem, szczególnie jeśli chcemy zaprezentować dłuższy materiał. Z kolei rolki to nowy wynalazek, który z pewnością trafi do młodszych odbiorców, którzy dzięki Tik tokowi natknęli się na niego już wcześniej – pozwoli nam więc poszerzyć grono odbiorców oraz sprawi, że nasze konto będzie nadążało z najpopularniejszymi trendami.