Zawody w IT od A do Z – analityk pomocy technicznej

Udostępnij

Facebook
Twitter
LinkedIn
Chcecie lepiej poznać spcyfikę konkretnych zawodów w IT? Zastanawiacie się, którą pracę wybrać - i w której lepiej zarobicie? Jeśli tak, to nasz nowy cykl jest dla was!

Co znajdziesz w artykule

Napisaliśmy już kilka artykułów na temat zawodów w IT – które są najlepiej płatne i jakie umiejętności musicie posiadać, aby są w nich zaczepić. Dzisiaj chcielibyśmy jednak przybliżyć ich specyfikę – czym dokładnie zajmuje się analityk systemowy? Czego wymaga się od grafika? Czy każdy może zostać administratorem bazy danych? Będzie to więc swoisty cykl artykułów dotyczący pracy w IT. Na pierwszy ogień idzie analityk pomocy technicznej – czy ten zawód w ogóle jest potrzebny?

Czym zajmuje się analityk pomocy technicznej?

Ma on zaoferować pomoc techniczną osobom, u których wstąpił problem ze sprzętem – można wiec powiedzieć, że pracuje w jednym z działów obsługi klienta. Kłopotów nie rozwiązuje jednak sam – niezbędne wiadomości przekazuje do odpowiednich działów, które pracują nad poradzeniem sobie z konkretnym problemem.

Photo by Christina @ wocintechchat.com on Unsplash

Jakie umiejętności musisz posiadać?

Analityk nie musi znać się na zawiłościach oprogramowań czy wiedzieć, jak naprawić błędy w dowolnym z systemów – tym zajmą się już jego koledzy z odpowiednich działów. Dobrze jednak, by widział co nieco o konkretnych, najpopularniejszych programach – przyda się to w przypadku, gdy będzie musiał zadawać pytania, dzięki którym będzie mógł łatwiej sprecyzować problem i zagadnienie, które wymaga szczególnej uwagi. Z kolei tym, co na pewno trzeba posiadać na tym stanowisku są umiejętności miękkie. Choć to praca w IT, to nie jest programowaniem – o wiele bardzie opiera się na kontakcie z klientem. Analityk pomocy technicznej musi więc wykazywać się cierpliwością i opanowaniem, być osobą miłą i pomocną, tak, by nie zrażać do siebie konsumentów. Niejednokrotnie będzie zdarzało się, że klienci zaczną działać mu na nerwy – w takiej sytuacji ważne jest, by nie tracił on zimnej krwi i potrafił udzielać uprzejmych, acz stanowczych odpowiedzi.  Istotne jest również to, aby dobrze dogadywał się z osobami pracującymi w innych zespołach – w końcu to im będzie przekazywał potrzebne informacje, a oni dopiero zajmą się problemem. Musi więc być człowiekiem komunikatywnym, najlepiej o pogodnej osobowości, tak by czas spędzony w pracy nie był dla niego udręką – analityk bardzo dużo rozmawia z ludźmi, więc pozytywne nastawienie do innych osób jest wymagane!

Photo by Christina @ wocintechchat.com on Unsplash

Czy jest to zawód potrzebny?

Dla wielu odpowiedź może nie być tak zupełnie oczywista – w końcu nie mówimy tutaj o programiście, grafiku czy informatyku. Jednak bez analityka pomocy technicznej praca wielu innych działów mogłaby zostać zahamowana – w końcu to on przekazuje niezbędne informacje i wskazuje, czym specjaliści mają się zająć! To on obsługuje klientów i doba o dobry wizerunek firmy oraz o to, by konsumenci byli zadowoleni z jej usług – jego obecności jest wiec niezbędna dla obu stron sprawy!

Ile zarabia analityk?

Młodszy analityk do spraw pomocy technicznej może liczyć na wynagrodzenie od 4000 do 6000 złotych brutto miesięcznie. Na stanowisku seniora można zarobić już 10000 zł brutto, za to jako ekspert – nawet 25 000 złotych!

Zobacz inne artykuły z cyklu Zawodów w IT: https://remotetech.pl/zawody-w-it-od-a-do-z-informatyk/

1 thought on “Zawody w IT od A do Z – analityk pomocy technicznej”

  1. Pingback: Zawody w IT od A do Z – informatyk - Remote Tech

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Podobne artykuły

Więcej artykułów